Opětovné připojení odběrného místa - plyn
V případě neoprávněného odběru plynu může dodavatel plynu řešit přerušení distribuce (dodávek) plynu do daného odběrného místa, a to nejpozději 3 pracovní dny před požadovaným dnem přerušení v případě kategorie střední odběr nebo velkoodběr. Pro kategorie maloodběr řeší neoprávněnou dodávku plynu dodavatel 10 pracovních dní. Po odstranění příčin neoprávněného odběru pak může dodavatel plynu/ zákazník opět požádat o obnovení distribuce (dodávky). Tato možnost vyplývá z Vyhl. 349/2015 Sb., o Pravidlech trhu s plynem a provedení některých dalších ustanovení energetického zákona č. 458/2000 Sb, v platném znění. Pokud ani po marném uplynutí lhůty k úhradě dluhu dle písemných upomínek dodavatele není dluh uhrazen, bude přerušena dodávka plynu do odběrných míst dlužícího zákazníka.
Odpojení pro neplacení bude probíhat dle tohoto postupu:
- Ověření stavu odběrného místa před vypnutím
- Vypnutí odběrného místa
- Odečet plynoměru odpojeného odběrného místa
- Zpracování podkladu pro fakturaci
- Vystavení zúčtovací faktury
- Odeslání zúčtovací faktury doporučenou poštou
Po úhradě dlužné částky následuje proces opětovného připojení odběrného místa a obnovení obchodního vztahu:
- Ověření doručených dlužných částek
- Příprava nové Smlouvy o dodávkách plynu
- Podpis nové smlouvy
- Provedení zápisu o opětovném obnovení dodávky plynu do odběrného místa včetně písemného souhlasu zákazníka s úhradou nákladů škody při neoprávněném odběru
- Úhrada nákladů škody při neoprávněném odběru v pokladně I.P.P.E. s.r.o., případně předložení dokladu o zaplacení poplatku na účet
- Ověření stavu odběrného místa před obnovením dodávky plynu
- Obnovení dodávky plynu
Měli byste vědět
Způsob stanovení výše náhrady škody při neoprávněném odběru plynu je stanoven § 9 Vyhl.108/2011.